BRC SEQUENT 24
Instalacja gazowa BRC Sequent 24 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.
Powstała ona na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny.
Instalacje gazowe BRC Sequent 24 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 3 i 4 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej do 150 kW. Do silników od 5 do 8 cylindrów proponowana jest instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive (P&D).
Instalacje gazowe BRC Sequent 24 składają się z następujących elementów składowych:
[bulletlist]
- zbiornik LPG i wielozawór,
- Elektrozawór BRC GPL ET98,
- Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
- Wtryskiwacze: BRC IN03,
- Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
- Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
- Centralka elektroniczna: BRC Sequent 24,
- Nowy przełącznik “push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.
[/bulletlist]
Instalacje gazowe BRC Sequent 24 posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent 24 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacje gazowe BRC Sequent 24 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacje gazowe BRC Sequent 24 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent 24, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
instalacje gazowe BRC Sequent 24 opis elementów:
![]() |
Reduktor BRC Genius MAX TH2O Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego Ciśnienie regulowane: 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego Nie wymaga operacji oczyszczania Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 140kW Homologacja: R67-01 |
![]() |
Reduktor BRC Genius MB TH2O Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego Nie wymaga operacji oczyszczania Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW Homologacja: R67-01 |
![]() |
Centralka elektroniczna BRC Sequent 24 Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V Steruje do 4 wtryskiwaczy Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE |
![]() |
Przełącznik “Push-Push” Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm Możliwość montażu: – przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm – zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm Sygnalizator akustyczny (buzzer) – sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz 4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu 1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna) |
![]() |
Wtryskiwacz BRC IN03 Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C Napięcie: 6 V ÷ 16 V Szczelność: guma na metalu |
![]() |
Czujnik temperatury gazu BRC Ciężar: 17 gram Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami Łącznik zintegrowany Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C Wylot rezystywny |
![]() |
Czujnik ciśnienia gazu BRC P1 Ciężar: 160 gramów Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar Złącze zintegrowane Dokładność 1,5 % F.S. Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C Wyjście 0 ÷ 5 V |
![]() |
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE Filtr z wkładem Straty obciążenia: 35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75 Homologacja: R67-01; |
Zapraszamy do naszego serwisu samochodowych instalacji gazowych BRC