Kontroler szerokopasmowej sondy Lambda STAG AFR

STAG AFR

Firma AC wprowadza na rynek kontroler szerokopasmowej sondy Lambda STAG AFR
Urządzenie umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR) zasilającej silnik spalinowy, poprzez pomiar zawartości tlenu w spalinach. W zestawie z urządzeniem wykorzystywana jest szerokopasmowa sonda lambda, którą można stosować w silnikach zasilanych szeroką gamą paliw, takich jak benzyna bezołowiowa, olej napędowy, LPG/ CNG, metanol, etanol. W większości samochodów z pośrednim wtryskiem paliwa, sterownik benzynowy przy wysokim obciążeniu silnika, nie kontroluje składu mieszanki, co przy złej regulacji systemu zasilania (np. w instalacji gazowej) może doprowadzić do zmniejszenia mocy silnika, zwiększenia spalania a nawet do jego uszkodzenia.

Kontroler szerokopasmowej sondy Lambda STAG AFR pozwala na dostrojenie silnika, bądź instalacji gazowej w taki sposób, by skład mieszanki paliwowo-powietrznej utrzymywał się na zoptymalizowanym poziomie, zapewniając maksymalną moc silnika jednocześnie zachowując spalanie w normie. Dzięki dużej szybkości pomiaru współczynnika lambda, możliwa jest kontrola składu mieszanki nie tylko w ustalonych warunkach pracy silnika, ale też w stanach przejściowych.

Układ umożliwia odczyt następujących parametrów :
• współczynnik AFR,
• wartość lambda ,
• zawartość tlenu.

Zestaw zawierający STAG AFR został przygotowany z myślą o szybkim montażu i demontażu w aucie. Zasilanie pobierane jest z gniazda zapalniczki samochodowej (12V), zaś do komunikacji z komputerem PC potrzebny jest standardowy interfejs USB, RS232, lub bluetooth. Do obsługi urządzenia została przygotowana specjalna-dedykowana aplikacja działająca w systemie Windows, która jest niezwykle przyjazna i łatwa w obsłudze podnosząc walory użytkowe urządzenia.

Sposoby wykorzystania:
1. regulacja układów paliwowych zarówno gaźnikowych jak i wtryskowych,
2. kalibracja instalacji gazowych wszystkich dostępnych na rynku generacji,
3. diagnostyka układów paliwowych,
4. diagnostyka zamontowanych fabrycznie sond lambda,
5. kontrola składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik,
6. kalibracja systemów chip-tuningu.